Yerli AESA Radar Sistemini Hangi Uçaklarımızda Kullanacağız?

 



Arkadaşlar selamun aleyküm.


Aselsan gök vatanda savaş uçaklarımızın ve ihalarımızın gözü kulağı olacak olan AESA burun radarını çip seviyesinden, son sistem entegrasyonuna kadar sıfır hatayla %100 milli imkanlar ile geliştirerek seri üretim hazırlıklarını tamamladı ve özgür projesi kapsamında da F-16 savaş uçağıyla uçurdu. 


Bakın çip seviyesinden son sistem entegrasyonuna kadar diyorum. Çünkü burası çok önemli. Aselsan bu kazanımı ile birlikte dünyanın önde gelen firmalari ile teknoloji alanında yarışabilir hale gelerek Türkiye’nin bir kez daha yüz akı oldu. 

Çünkü AESA radar sistemini dünyada sadece ABD, İngiltere, Fransa, İsveç, Güney Kore, Japonya, gibi ülkeler üretebiliyor ve bu ülkelerin hiçbiri Türkiye’nin dost veya kardeş ülkesi değil. Yani yerli AESA radarımız olmasaydı ve bu teknolojiyi dışarıdan almaya kalksaydık ya bizi oyalayarak vermeyeceklerdi ya da radarın menzil veya aviyonik özelliklerini kısıtlayıp vereceklerdi. Neden mi?

Çünkü sen kim olduğunu unutsanda onlar senin kim olduğunu hiçbir zaman unutmadı.


Neyse konuyu dağıtmadan AESA radar sisteminin özelliklerinden kısaca bahsedip bize neler katacağını ve hangi uçaklarımıza entegre edeceğimizi konuşalım.


AESA radar sistemi,

-Otomatik tanıma

-Çoklu hedef takibi

-Yer haritalama

-Otomatik irtifa belirleme

-Mesafe ölçümü

-Bulut altı görüntüleme

-Geniş bant radar spektrum izleme

-Mühimmata daha iyi güdüm kazandırma


Gibi birçok yenilikçi özelliği bulunuyor. 

Zaten savaş uçaklarına da bu ve bunun gibi özellikleri olan AESA radarlar sınıf atlatıyor. 

O zaman şimdi sınıf atlayacak olan uçaklarımıza geçelim.


Özgür projesi kapsamda olan F-16’larımız, Hürjet hafif taarruz ve eğitim uçağımız, Milli Muharip Uçak Kaan’ımız, Akıncı insansız hava aracımız ve insansız savaş uçaklarımız olan Bayraktar Kızılelma ve Anka-3 uçaklarımız yerli ve milli AESA radar sistemiyle sınıf atlayacak. 

Burada Akıncı insansız hava aracımıza bir parantez açarsak, AESA radar sistemiyle donatılan dünyadaki ilk insansız hava aracı Akıncı olacak.


AESA radar sisteminin bir diğer katkısı da tabiki ekonomi. Çünkü AESA burun radarının dünya çapındaki pazar büyüklüğünün 5 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor. Bakın milyon dolar değil milyar dolar diyorum. Rakam çok çok büyük yani. İşte bu yüzden Türkiye’nin bu pazara girmesi oyun değiştirici rol oynayacak. Neden mi?

Çünkü Türkiye sömürgeci bir ülke değil ve dünyada savaş uçağı olmayan bir ülke neredeyse yok. Ee savaş uçağın varsa radarıda olması gerekiyor. İşte burada fiyat-performans olarak Türkiye’nin AESA Murat uçak burun radarının pazara girmesiyle radara ihtiyacı olan ülkeler Türkiye’nin kapısını çalacak. Tıpkı insansız hava aracına sahip olmak isteyen ülkelerin Bayraktar TB2’yi almak için yarışması gibi. 

Bu da tabiki ayrı bir gurur. Buradan AESA radar sistemini Türkiye’ye kazandırmak için gecesini gündüzüne katarak çalışan Aselsan mühendislerini tebrik ediyor ve hepsinden Allah razı olsun diyorum.


Evet arkadaşlar şimdilik bu videodan bu kadar yeni videolarımızdan haberdar olmak için abone olmayı unutmayın. 


Yorumlar

Bizi Takip Edin