Sosyal Medya Yayıncılığının 6 Avantaji

Sosyal medya

Sosyal medya yayıncılığı her geçen güçlenmeye devam ediyor. Sayısı milyonları aşan sosyal medya sayfaları ve kanalları her gün binlerce etkileşim alıyor. Küçük çaplı çoğu tv ve radyo yayıncısından daha fazla kişiye erişen sosyal medya yayıncılığı hatırlı sayılır reklam ücretiyle de bu alana geçmek isteyenlere göz kırpıyor.

Peki günümüz yayıncılığında ön sıralara doğru tırmanan sosyal medya yayıncılığının ne gibi bir avantajları var ki bu kadar çok tutuluyor.

1.Anında Geri Bildirim Alması

Sosyal medya yayıncılığının en çok dikkat çeken avantajı anında geri bildirim almasıdır. Paylaşılan yazılı, görsel veya videolu içeriğin takipçilere ulaştıktan sonra alınan beğeni ve yorumların sayısı yayının sevilip sevilmediğini hemen ele verir. Bu da içerik paylaşan yayıncının takipçileri ile arasındaki diyaloğu geliştirir. Eğer içerik üreticisi takipçilerinden aldığı geri bildirimi doğru algılayıp süreci iyi yönetirse, başarılı bir sosyal medya yayıncısı olarak yoluna emin adımlarla devam eder. Eğer tersi bir durum olursa da yayıncı takipçiler tarafından cezalandırılır ve yayın hayatı büyük ihtimalle sona erer.

2.Daha Samimi Olması

Sosyal medya yayıncılığının avantajlarından biri de paylaşılan içeriğin klasik TV yayıncılığına göre daha samimi bulunması. İçerik paylaşan yayıncının halk dilinde konuşması, kelimeleri seçmek yerine tamamen doğal, gelişigüzel ve olduğu gibi anlatması sosyal medya yayıncılığının çok sevilen yönlerinden. Sosyal medya yayıncılığının bu yönünün sevilmesine de şaşmamalı aslında. Çünkü insanlar hayatı TV yayınlarındaki gibi ciddi değil sosyal medyadaki gibi daha samimi ve içten yaşıyor.

3.Paylaşım Yapmanın Kolay Olması

Sosyal medya yayıncılığının bir diğer avantajıda paylaşım yapmanın kolay olması. Özellikle akıllı telefonlar aracılığıyla paylaşılan içeriklerin takipçilere an be an ulaşması, sosyal medya yayıncılarının elini güçlendiren en büyük etken. Paylaşım yapmanın kolaylığı sayesinde de sosyal medya yayıncılığı her daim aktif ve de renkli.

4.Çevre Edinmenin İmkanının Olması

Sosyal medya yayıncıları büyük kitlelere ulaştıkları için ister istemez yeni insanlar tanır ve bazıları ile arkadaş olur. Bu arkadaşların zaman içerisinde sayısı çoğalır ve niteliği de artar. Her edinilen nitelikli arkadaşta sosyal medya yayıncısına yeni kapılar aralar. Bu da sosyal medya yayıncısının gitgide çevresini genişleterek büyümesine yardımcı olur.

5.Ünlü Olmanın Kolay Olması

Sosyal medya yayıncılığının en havalı avantajı hiç şüphesiz ünlü olma durumun olmasıdır. Başarılı sosyal medya yayıncılarının çoğunun özgeçmişlerine göz atarsanız daha önce sıradan insanlarken sosyal medya sayesinde çok çok ünlü olduğunu, çeşit çeşit reklam ve filmlerde oynadıklarına tanık olursunuz. Bu da sosyal medya yayıncılığının günümüz dünyasındaki gücünü anlamak için şahit olduğumuz basit örnekler aslında.

6.Para Kazanma Durumunun Olması

Bu başlığı en sona sakladım. Çünkü assolistler en son çıkar. Sosyal medya yayıncılığının en büyük avantajı ve de en çok sevilen yönü para kazanma durumunun olmasıdır. Zaten her geçen gün sosyal medya yayıncı sayısının artmasının temel sebebi de budur.  
İnstagram, Facebook ve özellikle de Youtube sosyal ağlarında yayıncılar belirli bir takipçi sayısına ulaştıktan sonra aldıkları reklam ücretleri sayesinde ciddi gelirler elde ederler. Elde edilen bu gelirler doğru politika izlenirse zamanla yükselir ve insanlar tam zamanlı çalıştıkları işlerinden ayrılarak tüm gücünü sosyal medya yayıncılığına verirler.

Sonuç
Aslında sosyal medya yayıncılığının avantajlarının daha fazla olduğu kanatindeyim. Fakat yazıyı fazla uzatmamak ve sizleri de sıkmamak adına 6 temel avantajından bahsettim. Umarım beğenmişsinizdir.
Teşekkürler. 😊

Yorumlar

  1. Elinize sağlık uzun uzun açıklamışsınız yalnız ufak bir önerim olacak yazı karakter boyutları gözü çok yoruyor başlıklar çok büük altındaki yazı bu başlığın altında kayboluyor. Başlıkları küçültmenizi veya yazıları büyültmenizi öneririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlık boyutlarını bloğun kendisi ayarlıyor. https://gorevliyazar.blogspot.com/2018/03/blog-baslik-etiketleri-h1-h2.html Bu yazımı okursanız ne demek istediğimi anlarsınız. Seo açısından başlık boyutlarını kurcalamak istemiyorum. Yazı boyutuna gelince önerinizi değerlendireceğim. 😊

      Sil

Yorum Gönder

Yazı ile alakalı yorum yaparak değerli fikirlerinizi benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum. Şimdiden teşekkürler.

Bizi Takip Edin