Nasa'nın Yeni Keşfi, Güneş Sistemi Dışında Bir Uydu

Gunes sistemi

Astronomi (Gökbilim) haberlerini her zaman büyük bir ilgi ile takip etmişimdir. Örneğin, “yeni bir gezegen keşfedildi ya da ne bileyim filanca gezegende su veya havayı oluşturan molekül kalıntılarına benzer bulgular görüldü” gibi haberler hep bende bir ilgi uyandırmıştır. Çünkü evrende yaşayan canlıların sadece içinde yaşadığımız ve adına Dünya dediğimiz gezegende var oluğuna hiç bir zaman inanmadım ve inanacağımı da hiç düşünmüyorum.

Şöyleki, evrende 2 trilyon galaksinin var olduğu söyleniyor. Bizim içinde bulunduğumuz Samanyolu galaksisi de bunlardan sadece biri. Samanyolu galaksisinde de 17 milyar gezegen olabileceği söyleniyor. Dünya’da bunlardan sadece biri. Ayrıca evrendeki bu 2 trilyon galaksi sayısına da Samanyolu galaksisi gibi büyük galaksiler dahil. Yani bu rakama küçük ya da cüce galaksiler denen galaksileri de eklersek sayı 6 ila 8 trilyonu buluyor. Net bir sayı yok gördüğünüz gibi. Ama rakamlar muazzam boyutlarda.

Hal böyleyken, yani evrendeki galaksi ve gezegen sayıları trilyon ve milyarlar ile nitelendirilirken evrende yaşayan canlılar sadece Dünyada mı var yani? Böyle düşünmek benim için imkansız. Şükür ki bu konuda yalnız değilim. Benim gibi düşünen Astronomi uzmanları da var. Bu benim için sevindirici bir gelişme.
Neyse konuyu daha fazla dağıtmadan keşfedilen uydu meselesine gelmek istiyorum.

ABD’nin Columbia Üniversitesi'nden araştırmacılar NASA’nın Kepler uzay teleskobu daha sonra da Hubble teleskobuyla yapılan incelemeler sonucunda, Dünya’dan 8 bin ışık yılı uzakta, Neptün ya da Uranüs boyutunda Güneş Sistemi’nin dışında bir uydu keşfettiklerini açıkladı.

Yaptıkları keşifle ilgili gök bilimci David Kipping ve Alex Teachey, Güneş Sistemi dışındaki uydunun daha önce keşfedilen Kepler-1625b isimli gezegenin uydusu olduğunun sanıldığından bahsetmiş.

Kipping ve Teachey, Güneş Sistemi dışındaki gezegen sistemini anlamak için daha fazla çalışma yürüteceklerini de ifade etmiş.

Keşfin detayları "Science Advances" dergisinde var arkadaşlar. Ben keşfin detaylarını öğrenmek için derginin internet sitesine girdim. Fakat pek bir şey anladığım söylenemez. Çok fazla bilimsel bir dil kullanılmış herhalde. Ya da ben fazla bir şey anlamadım.

Ayrıca bugüne kadar gök bilimciler Güneş Sistemi dışında 3 bin 500'den fazla gezegen de keşfetmiş.

Gördüğünüz gibi keşifler birbirini izliyor. Tabi keşiflerin günden güne artmasının bir numaralı sebebi gelişen teknoloji ile birlikte gökyüzünü izleyen teleskoplardaki iyileşme.

Dilerim bu tarz uzay haberlerini bir gün ülkemiz kurumlarından da duyarız. Zira NASA’nın öncülüğünde belli başlı ülkeler uzay bilimi konusunda ilerlerken bizim geriden takip etmemiz biraz üzücü.

Yorumlar

Bizi Takip Edin