Blog Hayatım Ve 27 Yayında Adsense

Blog hayatıma 30.05.2016 günü başladım. Başladığım günden bu yana kendimi blog yazarlığı konusunda geliştirdim diye düşünüyorum. Aslında sadece blog yazarlığı konusunda değil, yazarak paylaştığım her yayın beni daha fazla bilgi sahibi yaptı diyebilirim. Zaman içerisinde gündelik yaşamın koşuşturmaları arasında paylaştığım yayınlar sayesinde kendimi yeni ve güncel bilgiler ile donattığımı fark ettim. Bu da beni bir farklı mutlu etti. Ayrıca yeni yayınlar paylaşma konusunda motive edici de oldu. Çünkü paylaştığınız yayınlar sayesinde hem öğretiyor hem de eksik ve yanlış bildiğiniz tarafları düzelterek yeniden öğreniyorsunuz. Bu da bir bakıma kişisel gelişiminizde önemli bir rol oynuyor.


google adsense

2016 yılında başlayan blog macerama malesef ki iş sebeplerimden ötürü yaklaşık bir buçuk yıl ara vermek durumunda kalmıştım. Bu ara ben de uzun bir zaman izlenimi ve geri kalmışlık hissi yarattı. Çünkü artık bloğumda yayın paylaşarak insanlara fayda sağlamak, benim görevimmiş gibi bende bir zorunluluk duygusu oluşturdu. Evet fayda sağlamak derken inşallah sizlere fayda sağlıyorumdur. Çünkü bu benim öncelikli amacım. Eğer insanlara bir şeyler katabiliyorsam, ne düşündüğümü aktarabiliyorsam ne mutlu bana.

Okuyucuya fayda sağlamak birinci amacım olduğu için hiçbir zaman boş paylaşımlarda bulunmadım. (Paylaştığım en boş yayın bu olsa gerek çünkü bu Görevli Yazar’ın hayat hikayesi) Bir iki paragraf karalayıp da haftalık yayınımı paylaşayım diye bir çaba içerisinde olmadım. Bence bir blog yazarının daha fazla sorumlu davranması gerekir. Zira yazdığımız yayını sadece google’ın sosyal mecralarında paylaşmak için yazmıyoruz. Paylaştığınız yayını tüm insanlığa açıyoruz. Bir konu hakkında bilgi sahibi olmak isteyen sıradan bir kişinin arama motoruna tarattığı kelime aracılığıyla, sitenize girip yazdığınız yazı sayesinde çeşitli bilgilere ulaşıp hayatına tatbik etmek durumunda olabilir.  İşte tam burada sitenizde olan kişi veya kişilerin sorumluluğunu almış oluyorsunuz. Çünkü onlar bilgi sahibi olmak için sitenize girdi. Verdiğiniz bilginin doğruluğundan ve kalitesinden siz sorumlusunuz.

Gel gelelim Google Adsense’ye. Google Adsense’ye yaklaşık iki aylık bir başvuru süreci sonunda kayıt olabildim. Kabul edilmem benim için bir sürpriz oldu diyebilirim. Çünkü sadece 27 yayınım vardı ve Google’da ilk sıralara yükselmekte sıkıntı yaşıyordum. Bu da gayet normal. Çünkü internet dünyasında yeni sayılırım. Yazdığım 500 ile 700 kelime sayısı aralığında olan makalelerimle Google'da ilk sıraya yükseleceğimi düşünmek, blogçuluğa ilk başladığımda ki tatlı hayallerimdendi. Ama artık hayalden uyandım ve gerçekleri gördüm. Başarıya yıllar yılı çok çalışarak ulaşabileceğimi anladım.

İlk sıralara yükselmek demişken bu konuda Yandex ile iyi ilişkiler kurduğumu söyleyebilirim. Sizde de öylemi bilmiyorum ama yandex beni genelde zirveye taşımayı seviyor. Buradan Yandex’e GörevliYazar’a ilk sıralarda yer verdiği için kendisine teşekkür ediyorum.

Peki Google Adsense’ye kabul edildim de ne oldu? Basit bir cevap hiçbir şey. Benim gibi arama motorlarından sadaka gibi trafik alan blogçular için Google Adsense reklamları bir gelir kaynağı olamaz. Gösterim başına ve tıklanma başına verilen ücretler çoğu avrupa ülkesinden düşük durumda. Reklamlar arasında da verilen ücretler değişkenlik gösteriyor elbet. Lakin benim de prensiplerim var sırf tıklanma alacağım diye her reklamı sayfamda gösteremem. Görüş ve düşüncelerime ters olan reklamları sitemde yayımlayamam. Çünkü sitem benim özel alanım ve aynı zamanda mahremim.

Sonuç olarak 27 yayınla adsens aldığım için mutluyum. Çünkü bazen benim diğer adsens yayıncılarından ne eksiğim var diye gereksiz serzenişlerde bulunuyordum. Ayrıca kendimi eksik ya da hatalı hissediyordum. Aynı zamanda kayıt aşamasında harcadığım vakit de cabası. Google Adsense’ye kabul edilmem sayesinde bu lüzumsuz kuruntularımdan kurtuldum ve kendimi sadece yazmaya odakladım.

Blog dünyasında başarıya ulaşmada sadece ama sadece en iyi yazıyı yazabilecek beceriye sahip olmanın gerekliliğini, adsense sayesinde bir kez daha anladım.

Bence Google Adsense’nin bana kattığı en yüce değer bu.



Yorumlar

  1. Adsense maddi kazanç sağlamasa da onay sürecinde blogun düzenlenmesine katkı sağlıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur. Lakin amacımız bloğumuz düzeltmek olmalı. Hepimiz adsense için bazen çok yoğun ve gereksiz çaba harcıyoruz. Oysa her şeyi akışına bırakmak gerek.

      Sil
  2. Tebriklerrr👏👏Yolunuz acik,basarilariniz daim olsun...🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilekleriniz için teşekkürler. Ayrıca mutluluğumu paylaştığınız için tekrar teşekkür ederim.

      Sil
  3. Bir blog sahibi yazdıklarından sorumlu olmalıdır, çünkü yazdıklarımızı herkes okuyabiliyor .Bu konu da tamamen aynı fikirdeyim sizinle.
    Onun dışında tebrikler,Google Adsense pek kazandırmasa da teşvik edici oluyor, başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikirlerime katılmanıza çok sevindim. Adsense'nin teşvik edici olduğu da doğrudur. Başarı dilekleriniz için de teşekkür ederim. Bilmukabele

      Sil
  4. Bazı konularda fikrin olması ve bunu yazıya dökebilmek gerçekten güzel bir duygu. İnsanların aradıklarını sizin sayfanızda bulduğunu bilmek özel hissettiriyor. Para kazanma konusunda Google Adsense 1. sırada gelmez. Çok fazla trafik almak gerekir. Daha kısa zamanda daha çok para kazanmak istiyorsanız içeriklerin kalitesi çok önemli oluyor. Bir kaç yazım için link paylaşarak 100'lerce lira kazandığımı söyleyebilirim. Başarı kıstasları herkes için değişiyor umarım arzuladığımız başarıları yakalarız. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kast ettiğim buydu işte. İnsanlara yardımcı olabildiğini bilmek çok güzel bir duygu. Para kazanma konusundaki fikirlerinize katılıyorum. Adsense bir numara değil kesinlikle. Dediğiniz gibi kaliteli içerik ile tanıtım yazısı ve bunun gibi paylaşımlar kısa yoldan daha kolay para kazanılabilir. Hepimizin kalemine kuvvet diyelim. ALLAH yardımcımız olsun.

      Sil
  5. Tebrikler, ben bu konularda hiiç iyi değilim. En iyi yaptığım şey yazıp paylaşabilmek. Şu ara abone ol butonunu eklemeye çalışıyorum bir sıkıntı olmadan yapabilirim inşallah, yani bir şeyleri eksik yaptım galiba. Uzatmayım daha inşallah isteğiniz noktaya gelebilirsiniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun tşk ederim. Bence google'nın yeni temalarından birini kullanın orda her şey hazırda var.

      Sil
  6. Selamlar, bende yeni kabul edilenlerdenim, heyecanlıyım, google çalışmalarının ve yazılarımızın araştırma, yazma ve inceleme kısımlarında kişisel gelişimimize değer kattığını düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman reklamlarınız hayırlı olsun. Google hakkında görüş ve düşüncelerinize katılıyorum.

      Sil

Yorum Gönder

Yazı ile alakalı yorum yaparak değerli fikirlerinizi benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum. Şimdiden teşekkürler.

Bizi Takip Edin